COVID-19 και θυρεοειδής

Θα ήθελα να σας μεταδώσω κάποιες χρήσιμες πληροφορίες αλλά και συμβουλές, που παρουσιάστηκαν πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Θυρεοειδική Εταιρεία, για τους ασθενείς με προβλήματα του θυρεοειδούς σε σχέση πάντα με την πανδημία  COVID-19 που πλήττει την χώρα μας αλλά και όλο τον κόσμο.

COVID-19 είναι η νόσος που οφείλεται σε λοίμωξη από τον ιό SARS- CoV-2. Η νόσος προσβάλει  άτομα  όλων των ηλικιών, αλλά πολύ περισσότερο  ηλικιωμένους άνδρες.

Πράγματι, τα τρέχοντα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι άτομα μεγαλύτερα των 70 ετών είναι πιο πιθανό να νοσήσουν. Και ίσως χρειαστεί να νοσηλευτούν κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας.
Όσον αφορά όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκείνοι που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο είναι οι ασθενείς με υποκείμενες παθήσεις υγείας. Όπως η χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια, διαβήτης, υπέρταση, παχυσαρκία, καρκίνος και  άτομα με κατασταλμένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Ειδικότερα:

• Οι ασθενείς με προβλήματα του θυρεοειδούς φαίνεται ότι δεν έχουν υψηλότερο κίνδυνο να νοσήσουν από COVID-19. Όμως δεν γνωρίζουμε ακόμη, αν και κατά πόσο η λοίμωξη από τον ιό SARS-CoV-2 μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία του θυρεοειδούς. Συνίσταται να  παίρνετε την καθημερινή σας φαρμακευτική αγωγή για το θυρεοειδή.
  • Παρότι δεν είναι ξεκάθαρο ότι ασθενείς με αυτοάνοσα νοσήματα του θυρεοειδούς όπως, η θυρεοειδίτιδα Hashimoto, ή ο υπερθυρεοειδισμός (νόσος του Graves), έχουν  μεγαλύτερο κίνδυνο να προσβληθούν από τον COVID-19, όπως αντίθετα έχει διαπιστωθεί με άλλες αυτοάνοσες παθήσεις π.χ ρευματοειδή αρθρίτιδα, προς το παρόν θεωρείται ότι ασθενείς με νοσήματα του θυρεοειδούς έχουν μικρό ή μέτριο κίνδυνο.
  • Οι έγκυες γυναίκες με ασθένειες του θυρεοειδούς θα πρέπει να προσαρμόσουν τη δοσολογία της θυροξίνης σύμφωνα με τις συστάσεις του γιατρού τους. Και να ακολουθούν τις τρέχουσες οδηγίες «μείνετε στο σπίτι» για να προστατεύσουν τον εαυτό τους και το μωρό.
  • Αντίθετα, ασθενείς με καρκίνο του θυρεοειδούς και ειδικά αυτοί που κάνουν θεραπεία με μια κατηγορία φαρμάκων που ονομάζονται αναστολείς της κινάσης της τυροσίνης ή που έχουν πάρει ραδιενεργό Ιώδιο θεωρούνται άτομα υψηλού κινδύνου. Θα πρέπει να ακολουθείτε αυστηρά τις συστάσεις του γιατρού σας και να παραμένετε όσο το δυνατόν περισσότερο στο σπίτι. Σεβαστείτε τις  συμβουλές  για κοινωνική αποστασιοποίηση.
  • Επίσης, οι ασθενείς που λαμβάνουν θεραπεία με κορτιζόνη λόγω θυρεοειδίτιδας, ή λόγω προβλημάτων στα μάτια, ή για οποιαδήποτε άλλη ασθένεια του θυρεοειδούς θεωρούνται και αυτοί άτομα υψηλού κινδύνου.
    Δεν διακόπτουμε ποτέ την θεραπεία μας συμβουλευόμαστε τον γιατρό μας.
  • Συνίσταται να ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, όπως υγιεινή διατροφή και να κοιμόσαστε επαρκώς. Η σωστή διατροφή και ενυδάτωση ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνουν τον κίνδυνο μολυσματικών ασθενειών.
covid 19 κορονοϊός