Εμμηνόπαυση και κλημακτήριος

Θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης (ΘΟΥ)

Εμμηνόπαυση είναι η χρονική στιγμή στη ζωή κάθε γυναίκας κατά την οποία η φυσιολογική μηνιαία έμμηνος ρύση  σταματά και  η γυναίκα δεν έχει περίοδο για τουλάχιστον ένα χρόνο.

Αρκετά ωστόσο πριν η έμμηνος ρύση σταματήσει ολοκληρωτικά, αρχίζει μια προοδευτική ελάττωση των γυναικείων ορμονών.

Η μεταβατική αυτή περίοδος γνωστή ως προεμμηνόπαυση ή κλιμακτήριος, χαρακτηρίζεται από μια σειρά συμπτωμάτων που η ένταση τους και η διάρκεια τους διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα.

Έτσι, περίπου το ένα τρίτο των γυναικών αναφέρει ελάχιστα ή και καθόλου ενοχλήματα, το άλλο ένα τρίτο μέτριας η ήπιας έντασης, ενώ για το υπόλοιπο ένα τρίτο των γυναικών τα συμπτώματα είναι πολύ έντονα με οδυνηρές επιπτώσεις στην υγεία και στην ποιότητα ζωής των γυναικών.

εμμηνόπαυση κλημακτήριος

Επιπτώσεις της εμμηνόπαυσης

Τα συνηθεστέρα συμπτώματα και οι αλλαγές στο σώμα της γυναίκας είναι:

• Εξάψεις, νυχτερινές εφιδρώσεις
  • Μεταπτώσεις της διάθεσης
  • Κατάθλιψη -έντονη μελαγχολία
  • Νευρικότητα, ευερεθιστότητα
  • Διαταραχές της μνήμης -αδυναμία συγκέντρωσης
  • Διαταραχές του ύπνου-αϋπνία
  • Απώλεια σεξουαλικής επιθυμίας
  • Ξηρότητα και κνησμός του κόλπου
  • Γήρανση  του δέρματος
  • Αρθραλγίες, πόνοι στη μέση

Φυσιολογικά, η εμμηνόπαυση επέρχεται ως αποτέλεσμα της προοδευτικής ελάττωσης παραγωγής οιστρογόνων και προγεστερόνης από τις ωοθήκες. Αυτές οι ορμόνες δεν ελέγχουν μόνο την περίοδο στις γυναίκες, αλλά ασκούν σημαντική ευεργετική επίδραση σε όλον τον οργανισμό. Κατά συνέπεια η μακροχρόνια έλλειψη των γυναικείων ορμονών έχει συσχετιστεί με την αύξηση του βάρους, αύξηση της αρτηριακής πίεσης, αύξηση του σακχαρώδη διαβήτη, περισσότερα καρδιαγγειακά επεισόδια καθώς και αγγειακά εγκεφαλικά.

Επιπλέον διάφορα μυοσκελετικά προβλήματα όπως οστεοπόρωση οστεοαρθρίτιδα, διαταραχές της μνήμης, κατάθλιψη και άνοια σε μεγαλύτερες ηλικίες φαίνεται να  έχουν άμεση σχέση με τη μακροχρόνια έλλειψη των  οιστρογόνων.

Διάγνωση και θεραπεία των εμμηνοπαυσιακών συμπτωμάτων

Η θεραπεία ορμονικής υποκατάστασης παραμένει η πιο αποτελεσματική λύση για την ανακούφιση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης. Η θεραπεία εξατομικεύεται ανάλογα με την ηλικία του ασθενούς την πιθανή ύπαρξη παραγόντων κινδύνου καθώς και από τον τρόπο που βιώνει την εμμηνόπαυση.

Αφού τεκμηριωθεί η εμμηνοπαυσιακή κατάσταση της ασθενούς, μετά από μια λεπτομερή κλινική εξέταση, παρουσιάζονται τα πραγματικά επιστημονικά δεδομένα με τρόπο κατανοητό στον ασθενή έτσι ώστε να ενημερωθεί πλήρως σε σχέση με τα υπέρ και τα κατά της θεραπείας.

Σας απασχολεί η κλιμακτήριος; Επικοινωνήστε μαζί μου!